Popular Posts

Tuesday 1 November 2011

Ibuku tiada lagi di dunia ini
    Saat itu tiada apa yang sempurna lagi dalam hidupku. Aku di tinggalkan dengan perasaan yang kabur sekali. Berita itu mengejutkan aku yang ketika itu masih mentah dan bergantung kepadanya lagi. Makan disuap, minum di tuang. Dugaan yang melanda seperti daun-daun kering jatuh berguguran ke tanah. Lemah, rebah, air mata gugur tiada henti. Aku jadi separuh sedar. Jiwaku meronta, batinku menjerit, dadaku sesak. 
MAK, tinggalkan aku sedangkan aku sudah berjanji kepadanya yang aku akan berbakti apabila ku sudah berjaya nanti. Luluh hatiku. Tempat ku belai kasih dan sayang sudah tiada lagi. Tempat ku peluk,ku cium tangan , ku usap rambut sudah tiada lagi. Ibuku pergi tiada suaranya ku dengar lagi. Ku redha dengan perpisahan itu. Sampai syurga ku akan jumpa ibuku lagi.

No comments:

Post a Comment